My STYLE! najlepszy blog kreatywny

najlepszy blog kreatywny

Dietetyka
admin 24.09.2020

Polecane: kurs językowe

Dietetyka i zdrowy tryb życia to zagadnienia, które interesują wiele osób. Większość społeczeństwa chce się odżywiać zdrowo - dlatego poszukuje sprawdzonych informacji o niektórych produktach spożywczych i ich wpływie na organizm człowieka.

Dietetyka i zdrowy tryb życia to zagadnienia, które interesują wiele osób. Od lat krążyło wiele mitów, które przekazują niewłaściwy wizerunek i działanie danego produktu. Z drugiej strony, jest coraz więcej badań, które obalają wcześniejsze przekonania i dostarczają ciekawostek żywieniowych, na które warto zwrócić uwagę.

1. Jak awokado

Od dawna wiadomo, jak ważna jest funkcja witaminy A w organizmie człowieka - nie tylko wzmacnia ona układ odpornościowy, ale także przyczynia się do utrzymania zdrowej skóry i prawidłowego funkcjonowania oka. Jednak, aby jego działanie było skuteczne, musi zostać odpowiednio przyswojone przez organizm. Badania przeprowadzone w amerykańskim stanie Ohio przyniosły bardzo ciekawą ciekawostkę dietetyczną - okazało się, że dodanie awokado do pokarmów zawierających witaminę A (np. Marchewki czy soku pomidorowego) kilkakrotnie zwiększyło jej wchłanianie. Pozytywne wyniki tych wstępnych eksperymentów skłoniły badaczy do podjęcia dalszych badań.

2. Jajka przyczyniają się do podwyższenia poziomu cholesterolu

Teza ta była przekazywana z pokolenia na pokolenie przez wiele dziesięcioleci i nadal jest obecna w świadomości dużej części społeczeństwa. Tymczasem szereg badań wykazało, że chociaż jajka są niezwykle bogatym źródłem cholesterolu, ich spożycie nie podnosi ogólnego poziomu cholesterolu we krwi. Ciekawostką dietetyczną jest to, że jajka nie tylko nie wpływają na poziom tzw. Złego cholesterolu, ale także mają zdolność podwyższania dobrego cholesterolu. Oczywiście badania dotyczą jajek na twardo, a nie smażonych na tłuszczu i podawanych z boczkiem.

3. Mleko to jedna z najzdrowszych potraw

Mleko to produkt, który niewątpliwie zawiera wiele niezwykle cennych składników - przede wszystkim jest źródłem wapnia, który bierze udział w procesie budowy mocnych i zdrowych kości. Ponadto mleko ma właściwości obniżające ciśnienie krwi i chroniące przed rakiem okrężnicy. Bez wątpienia mleko powinny spożywać dzieci. Jednak z wiekiem zmniejsza się tolerancja na laktozę zawartą w mleku (problem ten dotyczy od 20 do prawie 40% populacji), co może objawiać się problemami z układem pokarmowym. Oczywiście nie jest prawdą, że osoba dorosła powinna całkowicie zrezygnować z mleka. jednak w przypadku problemów z trawieniem laktozy powinien ograniczyć jej spożycie.

Polecane: https://dom-i-wnetrze.pl/grubosz-nie-moze-go-zabraknac-w-twoim-domu/

Tagi: odchudzanie, aktywność fizyczna, odżywianie,